Sacramenten

Sacramentenvoorbereiding en - vieringen

‘Ik ben met jou’ – in het sacrament is God direct bij jou aanwezig
In alle contacten met onze medemens ontmoeten we God; Hij roept ons bij name! Mogen wij ons met elkaar verdiepen, in gesprek gaan en samen onze geloofsgemeenschap vormen, betrokken en met aandacht voor elkaar. In elke locatie staan dan ook vrijwilligers klaar om u te ontvangen, uw aanmelding te noteren en u verder te informeren. Zij kunnen u rondleiden in de kerk, en uw vragen beantwoorden. De openingstijden van de secretariaten en telefoonposten vindt u op de website: www.christoffelparochie.nl

Elk jaar mogen wij kinderen, jongeren en volwassenen voorbereiden op het ontvangen van de Sacramenten.

Doopsel
U kunt uw kind(eren) aanmelden voor het ontvangen van het sacrament van het Doopsel. In onderling overleg worden de data van de voorbereiding en de viering vastgesteld. De doopviering is in uw vertrouwde kerk, tijdens de Eucharistieviering op zondagmorgen, of in een aparte doopviering op zondagmiddag.

Eerste Heilige Communie
De voorbereiding voor de kinderen willen we begin 2024 starten. De Eerste Communievieringen worden gepland in het voorjaar 2024. Ouderbijeenkomsten zijn in uw eigen locatie. Voor ouders dé gelegenheid om zich mét hun kind voor te bereiden.
U kunt uw kind, die vanaf september 2023 in groep 4 of hoger zit, nu al aanmelden. Pastor Rutger van Breemen coördineert de voorbereiding.

Vormsel
In het najaar van 2024 zal er een nieuwe groep vormelingen voorbereid worden op het Vormsel onder begeleiding van pastor Rutger van Breemen waarna ze eind november het sacrament zullen ontvangen. Er wordt gebruik gemaakt van het project vormselkracht en er zullen kleine activiteiten plaatsvinden. Verdere informatie volgt.

Catechumenen
Wilt u zich (verder) verdiepen in het Katholiek geloof, of wilt u zich voorbereiden op het ontvangen van (één van de) Sacramenten van Doop, Vormsel en/of Eucharistie, dan bent u van harte welkom. Eens per maand gaan we in een kleine groep met elkaar in gesprek. Vanaf september 2023 start een nieuwe groep, waarvoor u zich kunt aanmelden.

Huwelijk
Aan a.s. echtparen wordt verzocht, om zich tijdig bij het secretariaat van uw kerklocatie aan te melden. Uw eerste contact is met pastor Huub Flohr. De voorbereidingen verlopen, indien mogelijk, via het Bisdom Rotterdam: Marriage Course online. Aanmelding kan via de website van het Bisdom: https://www.bisdomrotterdam.nl/roeping/huwelijk-en-gezin-roeping/marriage-course

Voor alle Sacramenten geldt: meld u aan bij uw eigen kerklocatie en schrijf u in!

Wilt u meer informatie?
e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

HIER vindt u een zestal youtube filmpjes van "Bewust Katholiek" over de sacramenten