Parochiebestuur

Ons parochiebestuur heeft zes “zetels” die het liefst vertegenwoordigd worden door parochianen uit alle locaties van onze parochie. De voorzitter is standaard de moderator van de parochie; in onze parochie pastoor Huub Flohr. De te verdelen "zetels" bestaan uit:

Vicevoorzitter

Personeel en vrijwilligers

Penningmeester

Secretaris

Gebouwen en veiligheid

Communicatie

Wie helpt mij besturen?

Een parochie met zo’n kleine 25.000 geregistreerde leden verdeeld over 6 geloofsgemeenschappen met evenzovele kerkgebouwen en allerlei activiteiten op het gebied van het vieren van en de voorbereiding op de sacramenten en geloofsverdieping, het omzien naar elkaar en hulpverlening aan minder bedeelden.. Zo’n parochie kan geen pastoor in zijn eentje besturen. Gelukkig kan ik met mijn beide collega’s de pastorale verantwoordelijkheid delen en worden wij gesteund door vele vrijwilligers. Maar ook het advies ten aanzien van de koers die wij als parochie varen alsmede het samen dragen van verantwoordelijkheid voor de financiën, de gebouwen en andere hulpmiddelen zoals parochieblad, website, computers en telefonie, en voor de inzet van betaalde krachten en vrijwilligers, dat alles is noodzakelijk om leiding te kunnen geven aan zo’n grote parochie die volop in beweging is.

Als u zo’n parochiaan bent, denkt u er dan eens over of u zich beschikbaar stelt voor deze dienst aan onze parochiegemeenschap. Ik ga graag met u in gesprek.
U kunt zich bij mij melden en een afspraak laten vastleggen via het centraal parochiesecretariaat: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of tel: 06-52590015.

Dank voor uw aandacht.
Capelle aan den IJssel, september 2021

Pastor Huub Flohr,
pastoor en moderator van het pastoraal team parochie Sint Christoffel bisdom Rotterdam