Open Hof

Open Hof – Hesseplaats 441
3069 EA Rotterdam
06-21547020

Open Hof in "Google Maps"

Parochie Sint Christoffel  geloofsgemeenschap Open Hof

Doelstelling

Als parochie vormen we vanuit de rooms-katholieke traditie een geloofsgemeenschap die probeert te leven vanuit de geest van Jezus Christus en zij draagt vanuit haar geloof in God en zijn Bijbelse opdracht de boodschap van Jezus uit.

Open Hof moet een plaats zijn waar gelovigen

• –       elkaar kunnen ontmoeten,
  • –       hun geloof gezamenlijk kunnen vieren en beleven en in geloof kunnen groeien,
  • –       hun geloof kunnen uitdragen,
  • –       tot rust en bezinning kunnen komen,
  • –       zich kunnen voeden aan en kunnen groeien naar elkaar.

Vanuit de Bijbelse opdracht proberen wij betrokken te zijn op de samenleving zoals wij die zien in de wijken Ommoord en Zevenkamp en op de leden van de geloofsgemeenschap zelf.

Kerkdiensten

• Zondag 11.15 uur.

Locatieraad

• Rolf Timmers – financiën
  • Rolf Timmers – gebouw en SKO
  • Hans Schutte – communicatie

Pastoraal spreekuur

Wekelijks is er in Open Hof spreekuur van een pastor op maandag van 10-11 uur, met uitzondering van de zomervakantie. U kunt binnen lopen of de pastor daar telefonisch bereiken.

Kerkbijdrage/kerkbalans
NL93 INGB 0002 8445 20 t.n.v. Sint Christoffelparochie - Open Hof

Muziek

De Stichting Open Hof Muziek verzorgt marktconcerten op woensdagmorgen en Zondagavondconcerten.

Huisbezoek

De pastorale zorg voor elkaar krijgt in de R.K. kerk op verschillende manieren gestalte. Wanneer er voor u aanleiding is om één van de pastores uit te nodigen voor een huisbezoek, kunt u hiervoor contact opnemen met de telefoonpost Open Hof  06-21547020.

Welkom aan nieuwe bewoners

Als nieuwe bewoner kunt u zich telefonisch aanmelden. Via het kerkelijke administratiesysteem wordt uw naam en nieuwe adres ook doorgegeven aan onze administratie. Elke nieuwe parochiaan ontvangt na verloop van tijd een welkomstbrief waarin u kunt aangeven of u bezocht wilt worden, het parochieblad wilt ontvangen etc. Als u de brief retourneert, wordt dit verwerkt en als u dat wenst, krijgt u iemand op bezoek.

Wijziging in de gezinssituatie: Laat het even weten

Van parochianen wordt verwacht dat zij zelf doorgeven dat ze gaan verhuizen, dat zij nieuwe inwoners zijn, dat er een kind is geboren, dat er iemand is overleden enz. Uw medewerking wordt gevraagd om de gegevens van de parochie up-to-date te houden. Dat kan door het invullen van een parochiebericht, dat u vindt in het lectuurrek in de gang van Open Hof. Melden bij de telefoonpost van Open Hof kan ook. U kunt er van op aan, dat uw gegevens vertrouwelijk worden behandeld, ook bij de voortgaande automatisering.