Parochiële Caritas Instelling

Parochiële Caritas Instelling Sint Christoffel

Wat is het doel van de PCI St. Christoffel?
Het doel van de PCI is om vanuit de christelijke overtuiging gestalte te geven aan de opdracht van de Kerk om dienstbaar te zijn aan de samenleving. We lezen in Mt 25,40: “Al wat je gedaan hebt voor de minste van de Mijnen, heb je voor mij gedaan”
De PCI probeert Mattheus 25,40 in praktijk te brengen door aandacht te schenken aan de concrete noden en behoeften van personen en groepen van personen. Zo hoopt zij bij te dragen aan het bevorderen van de sociale rechtvaardigheid.
De PCI doet dit enerzijds door de “caritas”: het lenigen van concrete (meestal financiële) nood, en anderzijds door hulpbehoevenden te wijzen op de mogelijkheden van de burgerlijke overheid.

ANBI status
De PCI heeft een ANBI status. Alle financiële en overige informatie die een ANBI Instelling dient te publiceren vindt U hier.

Wat doet de PCI?
Mensen kunnen soms in een situatie terecht komen die zo schrijnend is, dat zij zonder financiële of andersoortig hulp het hoofd niet boven water kunnen houden. Situaties kunnen zo bijzonder zijn, dat ook overheidsvoorzieningen tekort schieten of zelfs volledig ontbreken. In die gevallen kan een beroep gedaan worden op steun via de PCI. In principe kunnen alle parochianen van de Sint Christoffelparochie een beroep doen op de PCI. Hoe u de PCI kunt bereiken, kunt u verderop lezen. De PCI heeft in elke parochiekern ook consulenten die voor hulp kunnen worden aangesproken. Samen met het PCI-bestuur wordt dan bekeken welke vorm van hulp het beste is. Van belang is dat de vraag en behandeling vertrouwelijk zijn. Dit doen we om de privacy te waarborgen.

Concreet verleent de PCI hulp:
• We helpen de hulpvragers daar waar mogelijk is op weg naar de gemeentelijke (burgerlijke) overheid.
• We ondersteunen met geld waar nodig en mogelijk.
• We onderhouden contacten met de DCI (bisdom).

Hoe kunt U de PCI bereiken?
U kunt de PCI bereiken via een van de pastores of via onderstaand adres:
PCI St. Christoffelparochie
2903 GM Capelle aan den IJssel
Tel. 010-303 88 71

Hoe kunt U de PCI steunen?
U kunt ons werk steunen door uw gift over te maken op rek.nr. NL49 INGB 0000227961 t.n.v. PCI Sint Christoffel

Namens het PCI- bestuur
M.A.G. Govers voorzitter